
Dimarts, 16 de març de 2021, a les 17:30
HISTÒRIA
A càrrec d’ Oleguer BIETE MARCH
Titulació i currículum: Professor, guia i didacta de la Història. Guia Oficial de Catalunya. Llicenciat en Història per la U.B. Postgrau en “Gestió didàctica del patrimoni cultural” U. Ramón Llull.
Sinopsis: De dones destacades de l’Edat Mitjana, en general no en coneixem gaires, i és que en un univers tant masculí com el d’aquella època, les dones quedaven relegades a un segon pla, de fet com la major part de la nostra història on els homes sempre han destacat per damunt d’elles.
Tot i així hi va haver algunes dones que van sobresortir per un motiu o altre i gracies això les coneixem avui en dia.
Aquest és el cas de la comtessa Duoda, una de les dones més interessants de l’Edat Mitjana i de la qual segurament no en sabríem res si no fos perquè va escriure un llibre que ha arribat fins els nostres dies. Una obra que va crear com a manual per a l’educació del seu fill, apartat d’ella forçosament un temps abans, i així poder transmetre-li en la distancia un valors i un comportament, entre d’altres, que creia essencials per a la seva educació.
Així doncs, aquest manual ens permet endinsar-nos en el seu món i descobrir-la com a persona: una dona amb una gran cultura, espiritualitat i sensibilitat sorprenents. Comtessa escriptora i educadora.
INSCRIPCIONS:
Obertes a majors de 50 anys.
Durant el curs, els dies de conferència al local on es realitzi.
També es pot realitzar l’inscripció a la seu de la Junta de l’AULA, el dimecres de 10 a 11 h.
Seu de l’Aula : C/ Marquesos de Barberà, 125
Telèfon: 677 66 92 17. Web : www.aulaunibarbera.org. E-mail: aula.exten.univer.bdv@gmail.com
QUOTA DE SOCI: 50€ anuals.Les parelles 80€ (40 cadascú)
Pagament mitjançant domiciliació bancària.
NO SOCIS: 5€ / conferència
Aforament màxim: 80 persones



